Často se setkávám s malými firmami, které mají velké problémy s neorganizovanými skladovými zásobami. Jak začít, když je stav chaosu „normou“? 🏢🔄

Začíná to dávno v minulosti. Neevidují se zásoby. Pak se firma rozrůstá, lidé si zavádějí své postupy, evidence je nedostatečná, zmetky se neevidují, reklamace také ne, práce s odpadem není jednoznačná a každý považuje za „odpad“ něco jiného. Zásoby nejsou označeny nebo není jasné, jak dlouho která na kterém místě vlastně už leží.

Klíčem je postupný a plánovaný přístup:

  1. Audit stávajícího stavu: Zmapujeme současné procesy (např. nakupování, skladování, neshody, příprava materiálu do výroby) a identifikujeme všechna slabá místa.
  2. Komunikace změny: Je třeba získat podporu celého managementu i zaměstnanců. Začínáme mluvit o procesech, které jsou nakreslené, hledáme data, ukazujeme souvislosti, komunikujeme o tom, jak ztráty ovlivňují každého ve firmě, nejen její vlastníky.
  3. Jasné cíle: Je třeba definovat, co přesně chcete dosáhnout. Ne vše lze změnit najednou, a proto je nutné určit priority a žádoucí výsledek předem.
  4. Správný systém: Někdy stačí narovnat procesy a naučit lidi je vykonávat správně. Někdy je nutné s touto změnou přinést i nový software, který dokáže pomoci s řízením zásob.
  5. Školení: Ať je to nový software nebo ten stávající, je třeba provést školení o novém systému nebo o změnách, které se do stávajícího systému zavádějí. Lidé změny zvládnou s pocitem, že v tom nejsou sami.
  6. Postupná implementace: Změny zavádíme po fázích. Podle starého dobrého „malými kroky k velkým úspěchům“.
  7. Kontinuální zlepšování: Pravidelně sledujeme výsledky a monitorujeme procesy v novém kabátě.

Jaké kroky jste podnikli ve své firmě, aby se chaos změnil na organizovaný systém?


Pokud vás tento článek zaujal, podělte se o něj na sociálních sítích!

     

#logistika #skladovéhospodářství #efektivita #procesnízlepšení #digitalizace #kontinuálnízlepšování #digitalizaceprocesů

Photo by Petrebels on Unsplash